Közösségépítés és kompetenciafejlesztés társintézményekben

„Az élethosszon át tartó tanulás képességének kialakításához nélkülözhetetlen, hogy az iskola tanulási környezetét tágítsa, azaz az intézményes tanulás kezdeteitől erősítse diákjaiban azt a szemléletet és gyakorlatot, hogy tanulni nemcsak a tanártól, az osztályteremben és az iskolában lehet, hanem a diáktársaktól, a szülőktől, a helyi társadalom szereplőitől stb., valamint az intézmény falain túl, annak közvetlen és tágabb környezetében is.”[1]                   

[1] https://ofi.oh.gov.hu/tudastar/nyitott-iskola-tanulo/nyitott-iskola

Május elején iskolánk 7. osztályos tanulói könyvtárbemutatón és rendhagyó könyvtárhasználati órán vett részt a győri Dr. Kovács Pál Könyvtár és Közösségi Tér Kisfaludy Károly Könyvtárában. A könyvtár munkatársai meséltek a könyvtár névadóiról, ismertették a könyvtár szolgáltatásait, a szolgáltatások igénybe vételének feltételeit és bemutatták a külön gyűjteményeket (Helyismereti Gyűjtemény, Hang- és médiatár, Muzeális Gyűjtemény). Segítettek a tájékoztató eszközök megismerésében, köztük az online katalógus használatában is, a Digitális Szolgáltatások Osztályán pedig bepillantást nyerhettünk a digitalizálás munkafolyamataiba.

Az elméleti ismereteket követően a diákok szabadon nézegethették a könyveket, olvasgathattak. A könyvtárlátogatás elsődleges célja az volt, hogy a fiatalok megismerkedjenek a könyvtár működésével, illetve felkeltsük érdeklődésüket a könyvek és az olvasás iránt.

 
  
 

Május végén nagyon izgalmas, szórakoztató és tanulságos programunk volt. Kipróbáltuk a Széchenyi István Egyetem Egyetemi Könyvtár és Levéltár két szabadulószobáját!

Mindkét (teljesen különböző tematikájú) játék remek szabadidős program, ajánljuk mindenkinek! Sok sikert és mielőbbi kijutást kívánunk!

A végzet árnyéka c. szabadulószoba

A játék időtartama: 60 perc – ennyi idő áll rendelkezésre a feladványok teljesítésére.

A Library Labyrinth témája: 3 merénylettel kapcsolatban kell nyomozóvá válni, s a végén ki kell deríteni, ki volt az egyes szálak mögötti fő kitervelő.

A játék során okostelefonra is szükség volt.

 
 
 

Fenntarthatósági szabadulószoba

Környezetvédelem, fenntarthatóság, prevenció, érzékenyítő program diákoknak, felnőtteknek egyaránt. Egészen más köntösben tanulhatnak a játék használói, kortól, nemtől függetlenül arról, amiről mindenkinek tudnia kell(ene).

Koller Gyöngyi, a 7. osztály osztályfőnöke
Kisfaludy Károly Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Győrszemerei Tagiskolája