Igazodva a 21. sz. igényeihez, az intézmény adta lehetőségekhez, a hagyományos munkaszervezési módok mellett kiemelt szerepet kap óráimon a tanulók közös munkavégzése. A csoportfeladatok alkalmat adnak a tanulók közötti vitára, az innovatív gondolkodásra, a felzárkóztatás és tehetséggondozás egyidejűségére; sőt cél a tanulói csoporton belüli vita generálása, a gyakoribb kommunikáció, amely az ismeretelsajátítás előmozdítója.
Megjelenik a személyre szabott differenciálás, dialogikus és interaktív tanulási helyzetek kialakítása, a kreativitás és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése, a tanulók közötti együttműködés, kooperativitás. A differenciált egyéni feladatok személyre szabottak, képességekhez mértek, figyelembe veszik a tanuló kompetenciáit, meglévő tudását, ismereteit. Alapelv, hogy minél többet beszélgetnek a tanulók az ismeretekről, a tananyagról, annál többet tanulnak.
A tanulók tableteket használva gyakorolhatják az információszerzést az általam javasolt internetes fórumokról, tanítást/tanulást segítő programok segítségével bővíthetik, ill. mélyíthetik el tudásukat.
A tanuláshoz, fejlődéshez motivációt jelentő tanulási környezetet is igyekszünk teremteni.
Koller Gyöngyi magyartanár